Vanwege problemen met de database server was onze site tijdelijk niet beschikbaar. De site was vandaag 12-1-2011 uit de lucht van 10:15 uur tm 11:45 uur.

Het probleem is inmiddels opgelost en u kunt weer gebruik maken van de Rekentuin. We hopen dat het niet tot veel problemen heeft geleid en we bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Het Rekentuinteam

2 gedachten over “Rekentuin onverwacht niet beschikbaar”

  1. Bram Renckens schreef:

    geacht team,

    Ik lees op uw site dat de rekentuin weer online is.
    Helaas kunnen mijn leerlingen via de schoolcomputers wel inloggen, maar vervolgens geen oefeningen doen. Ook wordt de inhoud van de prijzenkast niet weergegeven.

    met vriendelijke groet,

    Bram Renckens
    leerkracht/ICT-coördinator
    OBS Broekhem

    1. Beheer Rekentuin schreef:

      Beste Bram Renkens,

      Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend dat uw leerlingen nu geen oefeningen kunnen doen. Als het probleem nog niet verholpen is dan stuur ik u hierbij enkele tips en adviezen die mogelijk dit probleem kunnen verhelpen.

      1. Allereerst wat informatie over de eisen waar uw computer aan moet voldoen voor de Rekentuin:
      Voor de Rekentuin is het ideaal om een computer te hebben, die niet ouder dan 2 jaar is. De Rekentuin wordt het beste weergegeven bij een beeldschermresolutie van 1024 x 768 pixels of hoger. Uw browser dient aan de volgende eisen te voldoen:
      · Als u Internet Explorer gebruikt, moet u minimaal Internet Explorer 7 hebben. Voor optimale gebruikerservaring adviseren wij Internet Explorer 7 of 8. Andere moderne browsers zoals Firefox 3 en Safari 3.2 en hoger worden ook ondersteund.
      · Flash player versie 9 of hoger geïnstalleerd.
      · Javascript moet zijn ingeschakeld.
      2. Een mogelijke verklaring voor het probleem is foutieve browser “Cache” en “Cookies” op de computer. Als u deze verwijdert, is het probleem hopelijk verholpen. Klik op de volgende link (of kopieer de link naar uw browser), waar u van google een instructie vindt hoe u dit moet doen voor verschillende browsers:
      http://groups.google.nl/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=32050
      Wij hebben afgelopen tijd de website aangepast en verbeterd en door de Cache te verwijderen ((shift) F5) komen deze wijzigingen ook bij u door (indien dit nog niet was gebeurd).
      3.Ten slotte kan dit probleem ook te maken hebben met uw internetverbinding of browser. Daarom willen wij u vragen om eens in te loggen op een andere computer bij u in huis (indien u meerdere computers heeft)? Wilt u ook controleren of het probleem zich voordoet op een andere computer buiten huis, dus bij iemand of ergens anders?
      4. Het is tevens mogelijk dat u een filter gebruikt die de Rekentuin niet erkend als betrouwbare website. In dat geval verzoek ik u te laten weten om welke filter het gaat dan kunnen wij contact met ze opnemen om dit te verhelpen (op dit moment hebben we bijvoorbeeld contact met Filternet van de EO om de Rekentuin toe te staan).
      5. We hebben ook al eens gemerkt dat het te maken kan hebben met de beveiliging die is ingesteld op de computer. De instelling kunt u vinden onder: extra-internetopties-beveiliging. U kunt proberen dit iets te veranderen en te kijken hoe de site daar op reageert.
      Ten slotte kunt u controleren of dit probleem zich ook voordoet wanneer u het programma speelt op een andere browser, bijvoorbeeld Firefox? Dit kunt u eenvoudig downloaden via de volgende link: http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/
      4. Mocht bovenstaande informatie en tips niets opleveren en het probleem blijft zich voordoen dan willen we u vragen wat gegevens van uw computer naar ons te mailen zodat wij kunnen kijken of we het probleem kunnen reproduceren. We hebben de volgende informatie nodig:
      · Type internetverbinding (wireless of niet)

      · Wat voor computer heeft u (bijvoorbeeld Apple of PC)

      · Indien u Windows heeft: welke versie van windows heeft u (bijvoorbeeld Windows XP home)?

      · Welke browser gebruikt u (bijvoorbeeld: Internet Explorer 8)?

      · Wat zijn uw bevindingen op vraag3? Vindt u hetzelfde probleem op andere computers bij u in huis en buiten huis? Gebeurt het ook als u in een andere browser inlogt?
      We hopen u hiermee voldoende geholpen te hebben en horen graag uw reactie op bovenstaande tips en eventueel op de vraag om informatie.
      Vriendelijke groet,

      Marlijn Bouwman
      beheer@rekentuin.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Schrijf u in voor de nieuwsbrief.