Koppeling met leerdoelen in Rekentuin

koppeling leerdoelen In Rekentuin hebben we voor de vier hoofdbewerkingen optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen een koppeling met leerdoelen gerealiseerd.

De koppeling biedt u een gedetailleerder inzicht in wat een leerling reeds beheerst en waarin het nog kan groeien. Zo kon u al zien of een leerling op het gemiddelde niveau van eind groep 3 presteert, maar weet u nu ook in welke mate de leerling de verschillende leerdoelen binnen de hoofdbewerkingen beheerst. Op basis van deze analyse kunt u besluiten voor welk leerdoel de leerling extra instructie en/of extra oefeningen nodig heeft.

In een overzichtelijke tabel ziet u voor elk spel per leerling welke leerdoelen ze reeds beheersen. De percentages in de tabel geven aan welk percentage opgaven van een leerdoel we verwachten dat een kind goed maakt. Een score van 60% geeft dus aan dat de leerling iets meer dan de helft van de opgaven die horen bij dit leerdoel goed zal maken. Deze kans is bepaald aan de hand van de score van de leerling op dit domein en de onlangs gemaakte opgaven. Lees meer informatie over de leerdoelenkoppeling in onze handleiding.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Schrijf u in voor de nieuwsbrief.