Een artikel in de Gelderlander van woensdag 20 Maart jl. maakt duidelijk dat steeds meer lesstof in games wordt verwerkt. Want gamification in het onderwijs is hot!

“Kinderen kunnen veel leren van educatieve games zoals bijvoorbeeld de Rekentuin” stelt Henk Kip, docent media/ICT aan de Iselinge Hogeschool in Doetinchem.

gamificationIn onderwijsgames wordt veelal gebruik gemaakt van beloningsstrategieën. Het scoren van punten brengt de speler naar een hoger niveau of, zoals bij Taalzee en Rekentuin, naar een groei van plantjes in de tuin en het aantal vissen in de zee.

Het artikel stelt dat de directe feedback in games de leerkracht veel nakijkwerk en dus tijd bespaart.  “In een spel zie je direct of je het goed hebt gedaan. Bovendien mag je in een spel fouten maken en het steeds opnieuw proberen” aldus Henk Kip.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen? Schrijf u in voor de nieuwsbrief.