Rekentuin kan met verschillende doelen worden ingezet in het onderwijs. Nieuwsgierig hoe onze gebruikers Rekentuin inzetten? In de testimonials op deze pagina vertellen docenten meer over hun werkwijze en hoe ze leerlingen stimuleren en motiveren.

Het is specifiek gericht op het kind waardoor kinderen die niet zo goed kunnen rekenen langzamer werken en veel herhaling krijgen.

Annelies de Koning

leerkracht groep 1/2, De Zonnewijzer

De kinderen zijn heel erg gemotiveerd om in de klas te spelen vanwege het spelelement dat erin zit.

Daisy Ringma

leerkracht groep 3, De Droomspiegel

Tips voor het werken met Rekentuin en Taalzee is om concrete doelen te stellen zoals de kinderen 60 opgaven per week laten maken per programma.

Susanne Winter

leerkracht groep 7, De Windhoek

Een groot pluspunt is dat ze het op school kunnen doen maar ook thuis, of in de auto, waar ze dan ook zijn kunnen ze even oefenen en dat is heel erg fijn.

Joyce van Dijk

leerkracht groep 5/6, De Zonnewijzer

We houden iedere week bij waar de kinderen op vooruit zijn gegaan of eventueel wat op achteruit zijn gegaan en dat zie je in één oogopslag en dat is echt de kern. Daar kun je je les op inrichten.

Egon Stroop

leerkracht groep 7, De Zonnewijzer

onafhankelijke evaluaties

Rekentuin is door diverse vakbladen bekeken en getest. Hier vindt u de onafhankelijke evaluaties: